Islamic Widget

Followers

Monday, May 9, 2011

Surat dari IBLIS bahagian II

Surat dari IBLIS bahagian II... !
===================

Hai calon sahabatku yang tersayang...
Tadi malam waktu tidur, aku lihat engkau tidak memuji Allah, tidak membaca Doa, tidak solat. Ini bagus sekali keana waktu malam adalah waktu untuk tidur, bukan untuk mengingat Tuhan. Sesungguhnya engkau tidak membuang-buang masa. Pagi ini aku lihat engkau tidak berdoa setelah bangun.

Bagus sekali... !!! Engkau telah membuktikan bahawa engkau adalah sahabatku yang budiman. Janganlah engkau susah-susah bangun dan memendekkan tidur. Tidurlah dengan nyenyak dan nyaman. Jangan hiraukan suara ayam berkokok yang mengejutkan engkau dari tidurmu. Bila subuh datang menjelang, udara masih dingin, tariklah selimutmu dan tidurlah sayangku seperti puteri , puteri kayangan.

Aku lihat engkau jarang-jarang mengambil air Wuduk dan bangun tengah malam untuk bermunajat pada Allah. Ini bagus sekali kerana engkau tidak membazirkan fikiran dan tidak mengurangi waktumu. Aku lihat engkau tak pernah mengucap doa ketika hendak makan n mengucap syukur setelah selesai makan. Ini bagus, kerana engkau tidak memenatkan mulutmu. Dan bila sudah kenyang, engkau tak pernah menyebut “ Alhamdulilah, Ini bagus juga..

Kemarin ada seorang peminta sedekah datang ke rumahmu. Engkau menghalau dia suruh pergi tanpa engkau memberikan wang sesen ataupun seteguk air. Ini sangat bagus dan terpuji, kerana engkau tidak membuang-buang wang dan tak membazirkan rezekimu yang melimpah-ruah yang diberi Tuhan kepadamu. Engkau seorang yang cerdas mengatur kewangan. Biarlah rezeki engkau untuk kegunaan engkau seorang, berholiday dan membeli kemewahan- kemewahan dunia. Aku lihat bila engkau bertemu dengan sahabat handaimu, engkau tidak mengucapkan salam. Engkau mengucapkan “What’s up bro!” Ini bagus juga kerana engkau menunjukkan bahawa engkau mengerti bahasa Inggris.

Engkau telah membuktikan bahwa engkau dan aku adalah sahabat sejati. Sudah tentu engkau adalah seorang yang budiman kepada kaumku. Di akhirat nanti, engkau dan aku dapat berjalan bersama-sama … . kita berpegang-tangan …............lalalalalaaa….

Menuju ke NERAKA......... hahaaaahaaaaa
(renung-renungkan yang buruk jadikan sempadan, yang baik jadikan panduan)

No comments:

Post a Comment