Islamic Widget

Followers

Thursday, March 24, 2011

Cinta

Assalamualaikum..
Hari ni nak cerita pasal cinta la pula.. Hehe.. Nak tau saya cinta siapa kena la baca sampai habis.. Sebenarnya hari ni tak tau nak update apa... main update je la tajuk pasal cinta.. Korang semua pun mesti sedang bercinta dan mesti ingin dicintai kan... Betul tak.. Kalau tak betul bagi betul juga.. Haha.. Ok la nak mula dah pasal cinta saya...
Cinta saya yang pertama ialah cinta saya terhadap Allah.. Setiap hari saya akan menyebut nama-nama Allah dan kalau boleh saya ingin sentiasa mengingati Allah.. Korang juga mesti cintakan Allah juga kan... Kalau kita cintakan Allah, Allah akan sayangkan kita...
Cinta saya yang seterusnya ialah Nabi Muhammad S.A.W.. Baginda adalah idola saya dan orang yang ingin saya contohi... Rasulullah adalah manusia yang paling sempurna dalam dunia ini.. Semoga saya dapat bertemu dengan baginda dalam syurga pada akhirat kelak.. Saya juga cintakan Al-Quran dan Sunnah.. Sebab kedua-duanya adalah panduan hidup buat diri saya.. Kalau takde Al-Quran dan Sunnah dalam diri saya, boleh sesat saya rasanya..
Saya cinta akan keluarga saya.. Sudah semestinya.. Keluarga lah orang yang paling hampir dengan saya sejak saya baru lahir lagi.. Anda semua pun mesti cinta akan keluarga juga kan.. Terutamanya ibu dan bapa..
Alamak, dah nak sampai kepada orang yang istimewa buat saya.. Sabar la kalau nak tahu.. Sabo je la.. haha.. Kawan-kawan saya sayang sama korang semua.. Terutamanya kawan baik saya, Ashraf(Yap), Aliff, Faiz, Mustaqim, Muiz, Amir.. Semoga kita berjaya dalam SPM tahun ni.. Dan orang yang saya cintai ialah... Perlu ke saya bagitau siapa kah si dia.. Kalau nak tahu kena la tunggu apabila sudah tiba masa yang sesuai.. Haha.. Asalkan si dia tahu yang saya cinta akan dia sudah la.. Jangan marah yer..
  1. I Love Allah
  2. I Love Rasulullah
  3. I Love Al-Quran dan Sunnah
  4. I Love My Family
  5. I Love My Friend
  6. I Love U
Ok la.. Sampai disini dahulu cerita saya buat masa ini.. Saya akan update lagi pada masa akan datang.. Jadi follow2 la saya.. Terima kasih kerana sudi membaca.. Assalamualaikum..

4 comments:

  1. ...yeah ur right...jom kite some2 study utk mcpai kejayaan dlam SPM..eik..syam..kantoi suda..jadi btoi la..hak3..

    ReplyDelete
  2. Mana ada betul.. Semuanya dusta semata-mata... Haha..

    ReplyDelete
  3. hakeleh. . . ak pnyela bce smpai abes nk tgk spe gerangannye,upe2nye kna tggu plak,hak2,sabau jela. .

    ReplyDelete
  4. Sabar kan separuh daripada iman.. Hehehe..

    ReplyDelete