Islamic Widget

Followers

Sunday, March 27, 2011

Single or couple

Assalamualaikkum..
Sekarang ni tiba-tiba rasa nak cerita pasal tajuk ni.. Tak tahu la kenapa.. Mungkin sebab...... Huhu.. Tapi couple ke single aku kisah apa terima je la seadanya..

Single is easy,
Couple is happy,
Clash is sakit hati.


Betul ke tak kata-kata ku itu.. Apabila single or bersendirian kita tak perlu jaga perasaan orang sangat.. Tapi tu la manusia.. Mesti la ada perasaan ingin dikasihi.. Manusia dicipta dengan perasaan kasih mengasihi la kata kan.. Mesti kita ingin couple or mempunyai pasangan... Tapi zaman sekarang ni memang susah nak dapat pasangan yang betul-betul setia pada yang satu... Kalau ada yang betul-betul setia pada yang satu pun hanya beberapa orang je la.. Tapi adakah aku ini jenis orang yang setia pada yang satu.. Kalau nak tahu kena la tanya pada kawan-kawan ku seperti Aliff, Ashraf(yap), Mustaqim, n faiz.. Kawan-kawan ku tahu serba sedikit tentang diri ku.. Aku harap aku akan jadi seorang yang setia pada satu.. :) Kalau clash memang akan menyakitkan hati salah seorang kalau bukan dua-dua.. Tapi itu lah percintaan.. Adakalanya diakhiri dengan kegembiraan dan adakalanya diakhiri dengan kekecewaan..

Bak kata kawan ku "cinta ibarat sistem barter" ianya memerlukan satu pasangan yang ingin kasih dikasihi..

Apa-apa pun kepada pasangan yang sedang bercouple semoga korang bahagia n kepada yang single sabar je la kerana Allah telah mencipta setiap manusia secara berpasang-pasangan... Suatu hari nanti pasti bertemu.. InsyaAllah.. Kepada yang mencari, cari lah yang setia dan yang sentiasa ingat mengingati Allah.. Kalau nak tau saya single ke tak saya sendiri pun tak tahu.. Huhu..
Ok la.. Sampai disini saja cerita saya buat masa ini.. Selamat membaca dan follow2 la yer.. Nanti kan kisah yang lain pada hari yang lain..
Assalamualaikum..

3 comments:

  1. btoi3. . ssh nk cari org yg stia. . tpy ak sntiase igt yg smua org xsempurna,stiap prkare yg trjadi ade hkmahnye,mgkn ALLAH nk bagi yang lebih baek daripada sbelum niy,bnyk ag la yg ak igt,haha. . ak brdoa jgk smoga ak mnjd org yg stia. . AMIN YA RABBAL ALAMIN. . .

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah kita akan jadi orang yang setia.. Setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete