Islamic Widget

Followers

Listen to Quran

Saturday, March 26, 2011

Hala Tuju

Assalamualaikum..
Bila di fikirkan, saya masih belum tahu hala tuju saya.. Dengan malas nak belajarnya and asyik main-main je.. Apa la nak jadi dengan saya ni kan.. Huhu.. Agak-agaknya hala tuju ke mana la saya lepas SPM ni.. Hala tuju pertama mestilah nak masuk syurga tapi untuk lanjut kan pelajaran.... Ke mana la agaknya..
Petang tadi pergi Karnival Jom Masuk U.. Lebih 20 ribu orang juga la yang pergi ke karnival tu.. Memang banyak universiti and politeknik yang ada.. Tapi yang jadi sasaran saya dan dua rakan yang lain mestilah yang ada kaitan dengan sains.. Seperti kejuteraan(engineer) or doktor.. Berdasarkan result ujian sekarang memang boleh masuk punya lah ke universiti yang diingankan.. Tapi saya akan buat lebih baik lagi bila trial SPM nanti.. Nanti kan la result trial SPM saya..
Ashraf, Alif, Faiz, Muiz, Mustaqim and Amir.. Jom kita buat yang terbaik untuk trial SPM nanti.. Masih ada masa lagi untuk berubah menjadi lebih rajin.. Jangan putus semangat dengan result ujian yang pertama ni.. Tak mencabar sangat ujian pertama ni.. Semoga SPM nanti kita dapat result yang TERBAIK.. Lepas tu mengejar impian masing-masing..



Jadi ku harus korbankan waktu untuk bersuka ria pada tahun ini demi kejayaan pada masa hadapan.. Jika ku memiliki si dia aku akan menjaganya dan takkan meninggalkannya dan aku tidak akan lupakan pelajaran yang amat penting dalam hidup ini..
Ilmu akan membawa ku ke masa depan yang cerah dan belajar itu adalah ibadah..

Masa terus berjalan,
SPM semakin mendekati,
Perubahan dalam diri harus dilakukan,
Semoga berjaya dikemudian hari.

Tak larat dah nak tulis sekarang ni.. Dah lewat malam dan awal pagi la katakan.. Mata sudah nak tutup... Selamat membaca dan mengikuti perkembangan saya..
Assalamualaikum..

6 comments:

  1. ...ak setuju ngan hg...marilah kite berkorban demi kejayaan di mase hadapan...ape yg penting...
    ..Straight A's dlam SPM..

    ReplyDelete
  2. Betul2.. SPM mesti diutamakan.. Sekali dalam seumur hidup je.. Jadi kena la buat betul2.

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH. . AMIN YA RABB. . mmg ak dpt rse yg thun niy makin galak setan kacau,huh,sabor jela. .

    ReplyDelete
  4. Tu la semakin kuat rasanya godaan syaitan.. Semoga iman kita kuat dan tidak mudah terpesong..

    ReplyDelete
  5. amin ya rabbal alamin. . insyaALLAH. .

    ReplyDelete